Dieta odchudzająca po ciąży

Nadmierne gromadzenie się tkanki tłuszczowej wywoływane jest głównie poprzez złe nawyki żywieniowe. Dostarczanie organizmowi przetworzonych, bogatych w niezdrowe tłuszcze i węglowodany proste produktów sprawia, że niemal co druga Polka ma spore zastrzeżenia co do swojej figury.

W przypadku Pań w ciąży – nadwaga doskwiera niemal 85% kobiet. Oznacza to, że po urodzeniu – nasza figura jest znacznie gorsza, aniżeli miało to miejsce przed zajściem w ciąże. Niestety, dla wielu Pań – jest to powód dla którego odkładają macierzyństwo w nieskończoność.

Nie mniej jednak, wiele kobiet doskonale radzi sobie po ciąży i nie boryka się praktycznie z żadnymi zmianami. Świetnym przykładem takowej persony jest chociażby Anna Lewandowska, propagatorka zdrowego trybu życia. Żona Roberta Lewandowskiego, już kilka tygodni po urodzeniu córki opublikowała zdjęcie swojego płaskiego brzucha.

Efekt Lewandowskiej, czyli coraz więcej kobiet zaczyna dbać o swoją dietę w ciąży
Co pozytywne, to fakt, iż coraz więcej Polek zaczyna dbać o swoją linię w czasie ciąży. Obżarstwo i spełnianie zachcianek co prawda nadal występuje, ale skala problemu jest coraz mniejsza. Wszak, kobiety są coraz bardziej świadome, że zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna mogą przyczynić się do znacznego ograniczenia wystąpienia powyższych defektów.

Jak schudnąć?

Jak temu zaradzić? Przede wszystkim należy zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze. Trzeba jednak pamiętać, że pozbywanie się tkanki tłuszczowej jest znacznie trudniejsze, aniżeli jej budowanie. Stąd też – należy uzbroić się w cierpliwość.

Co istotne, niezwykle ważne jest to, aby dieta w czasie i po ciąży cechowała się:

  1. Regularnością (konsumpcja posiłków zawsze o tych samych porach).
  2. Mnogością posiłków (zaleca się jeść do 5-6 razy na dobę).
  3. Zwiększonym spożyciem wody (nawet 3-4 litry na dobę)

Warto również zauważyć, że proces redukcyjny musi być poprzedzony odpowiednim przygotowaniem mentalnym. Co przez to rozumiemy?

Otóż w wielu przypadkach, redukcja tkanki tłuszczowej nie dochodzi do skutku. Spowodowane jest to osłabieniem motywacji. Zadbamy o nią poprzez:

  1. Odpowiednie zaplanowanie procesu odchudzania (tworzenie codziennych planów dnia uwzględniających odżywianie i wszelką aktywność fizyczną).
  2. Stałe stymulowanie motywacji poprzez wizualizację.
  3. Monitorowanie postępów (ważenie, mierzenie).
  4. Podjęcie rywalizacji (z inną kobietą po ciąży)
  5. Prowadzenie pamiętnika/bloga.
  6. Poinformowanie o celu innych (bliskich, rodziny, przyjaciół).
  7. Wprowadzenie systemu nagród (za wykonanie konkretnych zadań, tj. utrzymania jadłospisu itp.).

Jak schudnąć – dieta

Na życzenie naszych czytelniczek pojawiające się w poprzednich artykułach publikujemy ciekawe rozwiązanie dietetycznym, jakim jest poniższa dieta:

Posiłek nr 1 (godz 6.00)

  • pieczywo pełnoziarniste (2 kromki)
  • dowolne warzywo
  • gotowane jaja (3 szt)

Posiłek nr 2 (godz. 9.00)

  • filet z piersi z kurczaka (150 gr)
  • pieczywo pełnoziarniste (2 kromki)

Posiłek nr 3 (godz. 12.00)

  • brązowy ryż (80g)
  • filet z piersi z kurczaka (120g)
  • oliwa z oliwek (1 łyżeczka)

Posiłek nr 4 (godz. 14.30)

  • tuńczyk w sosie własnym (120g)
  • brązowy ryż (50g)

Posiłek nr 5 (godz. 17.00)

  • makrela wędzona (100g)
  • pieczywo pełnoziarniste (100g)

Posiłek nr 6 (godz. 20.00)

  • twaróg chudy (100g)

Godziny posiłków można edytować, ale należy pamiętać o zasadzie odstępów wynoszących około 2,5-3h. Kolejność posiłków powinna być zachowana.

Czy sama dieta wystarczy?

Odchudzanie to proces, który zachodzi tylko wtedy, gdy organizm zmuszany jest do korzystania z materiału zapasowego (spalamy więcej energii, aniżeli dostarczamy w postaci węglowodanów).

Dlatego też, niezwykle istotny jest trening, tj ćwiczenia odchudzające. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest trening biegowy, bowiem nie wymaga on praktycznie żadnej finansowej inwestycji, a okazuje się niezwykle skuteczny.

Oczywiście, równie dobrym rozwiązaniem jest aerobik, bieżnia czy jazda na rowerku stacjonarnym. Wszystko to, co zmusza nasz organizm do spalania energii przyczynia się do niwelowania tkanki tłuszczowej.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *