Jak zwiększyć motywację do odchudzania po ciąży?

Czujesz się wykończona? Nie masz na nic sił? Jesteś zrezygnowana, a w dodatku – niezadowolona ze swojej obecnej urody? Cóż, to całkiem naturalna reakcja organizmu po porodzie.

Odpoczynek – więcej, niż wskazany
Potrzebujesz regeneracji – to oczywiste. Wszak, ciąża i poród to naprawdę ogromne obciążenie dla Twojego ciała. Dlatego też, w pierwszej kolejności musisz zająć się powrotem do optymalnej formy organizmu.

Twoim celem na najbliższe dni po porodzie powinien być solidny wypoczynek. Po wyjściu ze szpitala – pozwól swojemu ciału na sporą dawkę relaksu – zarówno psychicznego, jak i fizycznego. Poproś swojego partnera, by na kilka dni przejął on wszelkie obowiązki w domu.

Tydzień po porodzie, czyli o tym jak nadal Ci się nie chce!
Spoglądasz w lustro, a tam… kilka zbędnych kilogramów. Mówisz „trudno” i akceptujesz siebie? Nie, nie! Walczysz o powrót do pięknej sylwetki. W przeciwnym wypadku… nie trafiłabyś na tę publikację.

Zastanawiasz się co zrobić, aby szybko powrócić do optymalnej formy? Nic trudnego, kluczowa jest dieta i trening. Wskazana jest również suplementacja.

Redukcja zbędnych kilogramów – proces wymagający

Redukcja tkanki tłuszczowej to bez cienia wątpliwości proces, który wymaga maksymalnego zaangażowania, konsekwencji i dyscypliny. Niestety, wiele osób – mimo, że podejmuje trudy odchudzania, nie osiąga sukcesu. Bardzo często uwarunkowane jest to najzwyczajniej w świecie przez brak odpowiedniej motywacji.

Jak zwiększyć motywację do odchudzania – krok po kroku.
Motywacja to nic innego jak zdolność do podejmowania konkretnego działania w danym czasie. Jej poziom zwykle jest wysoki na samym początku odchudzania. Wizualizujemy sobie cel i mamy mnóstwo energii do realizacji diety, czy treningu. Z czasem jednak poziom motywacji maleje, by całkowicie wygasnąć. Zobacz co, zrobić, aby nigdy do tego nie dopuścić.

Po pierwsze: JASNY CEL
Twój cel musi być precyzyjny. Określ ile chcesz schudnąć i jakie wymiary osiągnąć. Ustal również w jakim czasie zamierzasz osiągnąć zamierzony cel. To będzie Twoja pierwsza wykładnia do dalszego działania.

Po drugie: PLAN TRENINGOWY
Redukcja zbędnych kilogramów wiąże się z koniecznością realizacji treningu. Zadbaj o to, by ćwiczenia były dostosowane do Twoich możliwości motorycznych. Nie porywaj się z motyką na słońce. Stale zwiększaj obciążenie treningowe, gdyż tylko progresja pozwoli Ci nie dopuścić mięśni do przyzwyczajenia się do wysiłku.

Po trzecie: PLAN DIETETYCZNY
Dieta to niezwykle istotny element odchudzania. Musisz skonstruować ją w taki sposób, aby nie tylko była zdrowa i zbilansowana. Kluczowe jest także to, aby dostosowana była do naszego rytmu dobowego (ilość, czas posiłków itd.). Bardzo ważne jest również to, aby była smaczna. Tylko w taki sposób nie będziemy podchodzić do niej jako obowiązku, a przyjemności.

Po czwarte: MONITORUJ POSTĘPY I NAGRADZAJ SIĘ ZA DOBRZE WYKONANĄ PRACĘ
Stymuluj swoją motywację poprzez stałe spoglądanie na wagę (zalecamy raz w tygodniu). Nie zapomnij również o tym, by nagradzać siebie za dobrze wykonaną pracę. Pamiętaj jednak, że nagrody nie mogą być ściśle związane z odchudzaniem.

Po piąte: NIGDY SIĘ NIE PODDAWAJ
Kiedy zrobisz sobie chwilą przerwę od odchudzania, to prawdopodobnie nie wrócisz zbyt szybko do diety i treningu. Za wszelką ceną musisz uniknąć chwil zwątpienia i rezygnacji. Wynika to z faktu, iż jeśli Twój organizm zrozumie jak wygodnie można żyć bez radykalnych zmian żywieniowych, to lenistwo będzie jeszcze większe. Dlatego też – nie rezygnuj nawet na chwilę. Nie rób dni wolnych od diety i treningu. Bądź systematyczna, to absolutnie kluczowe.

Po szóste: PODZIEL SIĘ CELEM ZE SWOIM PARTNEREM/BLISKIMI
W wielu przypadkach niezwykle skutecznym procesem stymulującym motywację jest… doping innych. Wszak, dzięki wsparciu najbliższych nie tylko pragniemy za wszelką cenę uniknąć porażki, ale także otrzymujemy solidny bodziec motywacyjny.

Pamiętaj: proces redukcyjny w ciąży należy realizować zgodnie z zasadami zdrowego trybu życia. Zbyt radykalne zmiany mogą negatywnie wpłynąć na Twój organizm.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *