Nadwaga po ciąży – jak zwalczyć i zapobiegać?

Kiedy już urodzisz swoją pociechę, przychodzi czas kiedy stajesz przed lustrem i zastanawiasz się „co teraz?”. Dodatkowe kilogramy, obwisła skóra, rozstępy i cellulit. To defekty, które z całą pewnością nie są mile widziane.

Nadwaga po ciąży – czy musi wystąpić?
Wydawać by się mogło, że ciąża za każdym razem powoduje nadmiar zbędnych kilogramów. W zasadzie – trudno się z tym nie zgodzić. Nie mniej jednak, nie w każdym przypadku nadwaga musi wynosić naście kilogramów. Niekiedy, waga zmienia się o raptem 2-3 kilogramy. Oczywistym jest to, że w takowych przypadkach nie ma problemu z redukcją.

Co zatem zrobić, aby zapobiec nadwadze? Recepta jest bardzo prosta. Wystarczy zadbać o to, aby odżywianie w czasie ciąży było… zbilansowane. Nie chodzi o to, aby stosować niebezpieczne głodówki, a po prostu kontrolować to i co jemy. Najrozsądniej jest zwiększyć bilans CPM (całkowitej przemiany materii) o 10-20%.

Niezwykle istotne jest to, aby zadbać także o aktywność fizyczną. Zdecydowanie najefektywniejszą formą treningową dla kobiet w ciąży będzie aqua aerobik czyli zajęcia fizyczne na basenie. To zdrowe, w pełni bezpieczne rozwiązanie, które rekomendowane jest przez lekarzy.

Co zrobić, gdy przybrałam na wadze po ciąży?
Spora liczba zachcianek, zwiększony apetyt i brak ruchu bardzo często skutkuje odłożeniem się zbędnych kilogramów. Co zrobić w takim przypadku?

Zalecamy proces redukcji rozpocząć dopiero po kilku-kilkunastu tygodniach po urodzeniu. Dlaczego? Otóż, organizm w czasie ciąży jest mocno nadwyrężany, co sprawia, że niezbędna jest regeneracja.

Poniżej pokrótce przedstawiamy kluczowe informacje na temat procesów redukcyjnych. Jeśli chcesz dowiedzieć się co stosować, jaką dietę zastosować i jakie formy aktywności uprawiać – koniecznie przeczytaj pozostałe publikacje na babykick.pl!

Odchudzanie – proces niezwykle powszechny
Wiele osób trudni się odchudzaniem. Wszak, nadwaga dosięga coraz większe grono osób. Dzieje się tak, gdyż nie dbamy o dietę i prowadzimy siedzący tryb życia. Konsekwencje tego mogą być bardzo poważne i nie mamy tutaj na myśli tylko i wyłącznie defektów urody.

Nadwaga i otyłość mogą skutkować także problemami zdrowotnymi. Najczęściej diagnozowanymi dolegliwościami są miażdżyca i inne choroby układu krążenia. Nierzadko zdarza się, że osoba otyła ma również zanieczyszczony i zakwaszony organizm.

Nadwaga – epidemia XXI wieku
Niegdyś skala problemu była zdecydowanie mniejsza. Nadwaga dotyczyła zaledwie 10% populacji i świadczyła o swojego rodzaju bogactwie. Wszak, osoby z nadwagą były zwykle bardzo majętne. Dzisiaj jest nieco inaczej. Nadwaga jest powszechna w każdej grupie społecznej.

Sposobów na radzenie sobie z otyłością jest kilka. Zazwyczaj osoby odchudzające się stoją przed wyborem: dieta, trening czy suplementacja? Które z rozwiązań jest najlepsze?

Można powiedzieć, że zastosowanie diety i treningu to swojego rodzaju gwarancja efektywności. Niestety, wiąże się to z naprawdę radykalnymi zmianami w trybie życia. Mocne ograniczenie bilansu diety bywa naprawdę nie do zaakceptowania. To samo tyczy się wymagającego treningu.

Znacznie komfortowa jest suplementacja uzupełniająca. Jednakże, w tym przypadku trudno o gwarancję efektywności. Chyba, że zastosujemy produkty z najwyższej półki. To jednak wiąże się z dosyć sporymi kosztami.

Suplementy tylko jako dodatek?
Co więcej, o suplementacji mówi się jako o dodatku do diety. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Wszakże, żaden preparat nie będzie skuteczny jeśli będziemy przyswajać dziennie 3000+ kcal. Dlatego też, nawet stosując najlepsze suplementy diety – będziemy zmuszeni do lekkiej metamorfozy naszego jadłospisu.

Wniosek zatem może być jeden: najefektywniejsze będzie zastosowanie jednocześnie diety, treningu i suplementacji. Wybór pomiędzy tymi elementami nie jest wskazany. Wszak, rezygnując z któregokolwiek wydłużamy czas redukcji.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *